Ustawa o prawach konsumenta z 30.05.2014, zakłada, że w zakresie reklamowania wadliwych produktów sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach rękojmi określonych w Kodeksie Cywilnym. Zgodnie z zasadą rękojmi sprzedawca ponosi wobec konsumenta odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne sprzedawanego towaru przez dwa lata. Prawa tego nie można ograniczyć lub wyłączyć. Jedynie w przypadku sprzedaży towaru używanego odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, ale nie mniej niż do roku. Może to jednak nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron umowy. Klient więc musi się na nią zgodzić, a w przypadku sporu sądowego to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że ze strony kupującego taka zgoda była.
W związku z powyższym nie musi się Pan przejmować krótkim okresem gwarancyjnym. W przypadku wystąpienia wady fizycznej może Pan żądać naprawy, wymiany, obniżki cen lub odstąpić od umowy powołując się na ustawowe regulacje dotyczące rękojmi, na mocy której swych praw można dochodzić przez okres dwóch lat, chyba, że w umowie został on skrócony do jednego roku.
Zapisy te dotyczą sytuacji kiedy jedną stroną umowy jest konsument. W przypadku, gdy stronami umowy są przedsiębiorcy, prawo do rękojmi może zostać ograniczony bądź nawet wyłączony.